torsdag 1 december 2011

Julkuddar av lappar

När julen börjar nalkas får jag alltid lust att sy. Tycker det är så mysigt att vara inne och göra saker till hemmet. Så nu har symaskinen fått jobba en del och mer blir det! Här är två kuddar i lappteknik som blev till förra veckan. Mönstren kommer från boken "En fröjdefull jul" skriven av Tone Merete Stenklöv och Miriam Nilsen Morken. En jättehärlig bok med många idéer. Nu känner jag att julstämningen börjar smyga sig på. Det enda som fattas är snön, eller åtminstone kylan, så man kan åka skridskor på sjön här i närheten! Men just nu hör jag hur regnet smattrar mot fönsterrutan. Inte alls roligt! Tror jag ska gå och sussa nu! God natt på Er och må så gott i vinterrusket.







10 kommentarer:

  1. oj va fina de blev..precis som ur boken, Jag har den boken oxå o visst finns det mycket man skulle vilja sy ur den!! Har kolla runt lite,, du hade så snygga tovade hjärtan o virkade hjärtan!!

    SvaraRadera
  2. Oj vad du hinner med! Jättefina kuddar! Själv får jag nog julpyssla efter jul istället :) Ha det så bra! kram

    SvaraRadera
  3. Åhhh, kuddarna är alldeles underbara!

    SvaraRadera
  4. Så himla fina kuddar! Jag jobbar ju med en klänning så kuddar får vänta. Har dock lite tv-stickning på gång.
    Må så gott - nu kommer nog kylan!
    Kram Helene

    SvaraRadera
  5. Åh, så fina kuddar du har virkat och sytt!! =)

    SvaraRadera
  6. Ååhhh vad fina dom blev alla kuddarna tillsammans. Precis så där juligt har jag t¨nakt att det skulle bli hos mig med... i år förhoppningsvis. Hoppas hinna färdigt mina små julmysprojekt i tid...

    SvaraRadera
  7. Jätte fina kuddar, det är så snyggt med rosa och rött.

    SvaraRadera
  8. Puderne er virkelig flotte:)

    SvaraRadera
  9. Jättefina kuddar!! Härliga färger!!

    SvaraRadera
  10. Jättefina saker,,igen..du är så himla duktig.

    SvaraRadera