fredag 16 april 2010

I vårens tecken!

Nu är vårkuddarna klara! Mormorsrutorna har varit färdiga ett tag, men eftersom jag hör till den skaran som tycker att det är urtråkigt med monteringar så har det tagit lite tid. Men på påsklovet blev de äntligen färdiga! "Rutkudden" består av 48 rutor och jag valde att knäppa ihop kuddforalet med två knappar på vardera sida. Den runda kudden har en baksida av tyg med ett blixtlås. Garnet är bomull och heter Flox. Det är ett underbart mjukt garn att arbeta med. Önskar bara att det kunde komma i lite mer färger.



Här är min blivande sjuåring i sin nya mössa! Den är sticka i Jasmingarn som jag färgat. Inspirationen har jag hämtat på bloggen "Min inspiration" som gör massor med fina saker.

6 kommentarer:

  1. Kul att hitta nya bloggar!
    Så mycket fint du gjort!
    Gillar verkligen din avlånga "mormorskudde!

    SvaraRadera
  2. Japp, kuddar är beroendeframkallande som sagt...hi,hi! Super fina och så härliga färger. virka är fantastiskt kul.

    SvaraRadera
  3. Hej. Vad fina kuddar du gjort! Riktigt vårliga och härliga.
    Mössan är också fin, gillar färgerna och kombinationen av dom.

    Ha det så bra i vårvädret!

    SvaraRadera
  4. Kuddarna är så fina, så fina och din son är verkligen en liten vårknopp. Ha en härlig måndag. Fru Inez

    SvaraRadera
  5. Fant tilfeldigvis bloggen din, og setter meg opp som følger. Virkelige nydelige farger på det du har laget.

    SvaraRadera