lördag 21 november 2009

Blomkudden

Nu har jag sytt ihop alla mormorsrutor och blommor till en kudde. Hittade ett randigt bomullstyg som jag tyckte passade till baksidan. För att kunna ta ut innerkudden sydde jag i ett dolt blixtlås. Tycker den passar bra i vår soffa som för tillfället är grön. Det är en IKEA-soffa, Ektorp tror jag den heter, som man kan byta klädsel på. Det är mycket praktiskt att kunna tvätta klädseln, när man som vi har två vildbasar till söner.

Jag har också virkat några av Lucys söta fåglar. Beskrivningen hittar du här.

3 kommentarer:

  1. Å vad fin kudde! Vilket jobb du gjort!! Fågeln var inte heller så dum...

    SvaraRadera
  2. Kudden blev ju helt fantastisk och fåglarna är ju bara såå söta! Kram Fru Inez

    SvaraRadera
  3. Jättefin kudde och supergulliga fåglar!

    SvaraRadera