lördag 31 oktober 2009

Sjalen är klar!

Min kärleksknutsjal är klar! Det tog ett tag eftersom jag inte kunde bestämma mig om den skulle vara enfärgad eller flerfärgad. Jag kom till slut fram till att sjalen skulle ha samma fräg, men kanten fick bli orange. Blev faktiskt ganska nöjd med den. Alpakkaullen känns också väldigt mjuk och skön mot halsen, inte något stickig alls.

Vantarna fick jag till julklapp av min syster förra julen. De har nästan samma färg som sjalen vilket jag inte alls tänkt på innan!

4 kommentarer:

  1. Å vad fin! Nu blir jag också sugen på att testa kärleksknutarna.

    SvaraRadera
  2. Såå skir och vacker. Fint med den lilla kanten också.

    SvaraRadera
  3. Sjalen är verkligen underbar och jag har ju haft nöjet att även se den "live". Färgen är verkligen vacker och passar såhär i hösttider, helt rätt att du gjorde den enfärgad med sin oranga kant. Tack för senast det var så mysigt. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för senast! Var kul att ses lite.

    Sjalen är jättefin! Blir väldigt fint mönster av den där kärleksknuttekniken, kanske du får lära mig nån dag! Fina vantar också ;)

    SvaraRadera