tisdag 2 februari 2010

Hej igen!

Nu var det ett tag sedan som det hände något på den här bloggen! Vår bärbara dator, som jag tycker så mycket om, har strulat ett bra tag nu. Kände att jag inte ville vänta längre på att min sambo ska fixa den. Så nu gick jag ner i källaren, kröp ner på golvet, under skrivbordet och satte i kamerasladden i vår gamla stenåldersdator, som jag för övrigt inte är riktigt sams med. Efter mycket om och men fick jag in bilderna på den.
Har knåpat ihop ännu en Tildaängel med en broderad kudde i handen. Vi ska göra iordning vårt blivande sovrum och jag tänkte att ängeln ska få hänga vid vår säng.
Jag har också virkat en del på sistonde. Mormorsrutorna ska bli ett överdrag till en kudde. Jag tycker om färgerna, som påminner mej om våren. Det är så härligt nu när man märker att dagarna blir längre och längre. Det känns att vi närmar oss våren. Underbart!!!





Må så gott!

7 kommentarer:

  1. Vilka härliga mormorsrutor! Färgerna är riktigt vårliga och kommer passa perfekt till en kudde. Vad fint det blir!

    SvaraRadera
  2. Fin Tildaängel och färgerna i mormorsrutorna är verkligen våriga. Det kommer att bli en finfin kudde! :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för din rara hälsning hos mej!
    Dina mormorsrutor blir helt bedårande! Du har lyckats hitta så milda vackra färger.

    Ha en skön kväll!
    MiA

    SvaraRadera
  4. Kul att hitta till din sida!! Så söt din ängel blev!! Blev nästan lite nostalgisk, påminner lite om barnprogrammet "Beppes godnattstund" när jag var liten.

    Dina mormorsrutor är jättefina, jag blir nog lite sugen på glass när jag ser dom!!
    Kommer hit och kikar lite mer i morgon, nu ska jag gå och lägga mig!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin ängel och helt ljuvliga mormorsrutor. Antagligen kommer B och barnen till Östergötland ett par dagar på sportlovet. Fast J tycker att det är helt meningslöst att åka om han inte kan leka med V.
    Kram Fru Inez

    SvaraRadera
  6. Jag är barnsligt förtjust i de änglarna och vilken fin vårfilt du gör

    SvaraRadera
  7. Gillar färgerna på kudden starkt! Håller på att inreda lillans rum i just dessa : )Sovängeln kommer att bli perfekt i ert nya sovrum, kan det bli annat?
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera