söndag 16 augusti 2009

Väska av rutor

Som ni säkert förstått är jag väldigt förtjust i väskor av olika slag. Här kommer därför en presentation av den senaste väskan jag gjort.

Den är gjord av 32 virkade, ihopsydda rutor. Beskrivningen till rutorna har jag fått av Fru Inez. Garnet är köpt på Garnverket i Linköping. Det är ett tunt ekologiskt bomullsgarn som är mjukt att arbeta med och passa till virknål nummer 2,5. Tyvärr noppar sig garnet en del. Har hört att det beror på att det inte är behandlat med några kemikalier.

Väskan har jag fodrat med ett mönstrat bomullstyg. Inuti finns en liten ficka. För att man ska kunna stänga till väskan har jag sytt i en stor tryckknapp.

3 kommentarer:

  1. Din väska är verkligen superfin!!!
    kram Fru Inez

    SvaraRadera
  2. Måste vara en helt ypperlig virkväska, jag föll som en fura i alla fall och så blev det ytterligare ett projekt på min önskelista

    SvaraRadera